Voel, lees en leer
Wij bewerken bestaande prentenboeken en geven daarnaast in eigen beheer prentenboeken uit. De illustraties worden daarbij voorzien van voelbare lijnen om textuur toe te voegen. Teksten worden in zowel braille als zwartletters weergegeven. Op deze manier kunnen ook kinderen met een communicatieve, auditieve of visuele beperking het plezier ervaren van het lezen van een verhaal en tegelijkertijd hun taal verder ontwikkelen. Deze prentenboeken staan veelal bekend als tactiele prentenboeken.
Onze prentenboeken zijn geschikt voor kinderen van 4 tot 8 jaar. De verhalen in de prentenboeken zijn bedoeld om communicatie uit te lokken en samen met de kinderen in gesprek te gaan over de onderwerpen in het prentenboek. De innovatieve leeswijzer helpt hierbij, door per bladzijde handvatten aan te reiken aan de voorlezer. De prentenboeken hebben daarnaast een educatief karakter, er wordt stilgestaan bij belangrijke thema’s als eerlijkheid, rechtvaardigheid en onzekerheid.
Onze prentenboeken zijn daarnaast ook goed te gebruiken in de fase van beginnende geletterdheid (groepen 1 t/m 3), waarbij leerlingen zich oriënteren op de geschreven taal. Ze stimuleren het ontdekken van primaire vaardigheden en leeshandelingen.
Onze prentenboeken worden ook veelvuldig ingezet voor kinderen met een vertraagde spraak- of taalontwikkeling, taalachterstand of taalontwikkelingsachterstand (TOS).
Onze kinderen (SBO) vonden het prentenboek (red. Held op sokken) erg leuk. Bij herhaald voorlezen zag je dat ze steeds meer van het verhaal konden teruggeven. De aanwezigheid van de knuffeldraak en de voelbare illustratie zorgden voor extra betrokkenheid en stimuleerden het begrijpen en gebruiken van taal.